excerto para análise

"Ads are not meant for conscious consumption. They are intended as subliminal pills for the subconscious in order to exercise an hypnotic spell (...) Any expensive ad represents the toil, attention, testing, wit, art, and skill of many people. Far more thought and care go into the composition of any prominent ad in a newspaper or magazine than go into the writing of their features and editorials. Any expensive ad is as carefully built on the tested foundations of public stereotypes or 'sets' of established attitudes, as any skyscraper is built on bedrock. Since highly skilled and perceptive teams of talent cooperate in the making of an ad for any established line of goods whatever, it is obvious that any acceptable ad is a vigorous dramatization of communal experience. No group of sociologists can approximate the ad teams in the gathering and processing of exploitable social data. The ad teams have billions to spend annually on research and testing of reactions, and their products are magnificent accumulations of material about the shared experience and feelings of the entire community. Of course if ads were to depart from the center of this shared experience, they would collapse at once, by losing all hold on our feelings."
 
Marshall McLuhan, Understanding Media: The Extensions of Man, 252-253.
 
Comente o excerto apresentado inserindo-o na argumentação do autor ao longo do capítulo "Ads: Keeping Upset with the Joneses" e apreciando a sua validade na cultura contemporânea.


Seguem-se algumas indicações formais: o trabalho deve ter um cabeçalho (identificando a instituição de ensino, o nome cadeira e do professor e o vosso nome, mais data), no máximo 2 folhas A4, a espaço 1,5, tamanho de letra 12, sem alterar as margens pré-definidas do Word. Caso queiram fazer citações de outras obras, sigam a referência MLA (para livros, esta é a aindicação básica: último nome do autor, restantes nome. Título em itálico. Cidade da edição, editora, data). Consultem mais info aqui.
 
O trabalho deve ser impresso e entregue em mão durante a aula, até ao dia 13 de março [atenção esta é uma extensão de prazo, tendo em conta que a data inicialmente indicada foi 11 de março]. 

Este elemento de avaliação vale 30% no cômputo final. Não serão aceites trabalhos entregues após o prazo estipulado.

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