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Lilly Allen - The Fear

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Olá colegas! Quem se lembra da cantora britânica Lily Allen?  O videoclip que apresento hoje faz parte do álbum intitulado It’s not me it’s you,  lançado em 2008 — o primeiro single do mesmo chama-se "The Fear". A letra que acompanha o videoclip fala sobre uma rapariga que vive uma vida materialista.   Letra: I want to be rich and I want lots of money I don't care about clever, I don't care about funny I want loads of clothes and fuckloads of diamonds I heard people die while they are trying to find them And I'll take my clothes off and it will be shameless 'Cause everyone knows that's how you get famous I'll look at the sun and I'll look in the mirror I'm on the right track, yeah, I'm on to a winner I don't know what's right and what's real anymore I don't know how I'm meant to feel anymore When do you think it will all become clear 'Cause I'm being taken over by the fear ...

'Trilogia dos Cornettos'

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Bom dia a todos! Trago-vos um post sobre a "Trilogia dos Cornettos", três filmes britânicos de comédia, realizados por Edgar Wright. Os dois protagonistas são sempre desempenhados por Simon Pegg e Nick Frost. O nome deriva do primeiro filme, Shaun of the Dead , em que a cura para a ressaca do protagonista é um cornetto. Cada filme representa um sabor diferente deste gelado. Em Shaun of the Dead , o sabor é de morango devido ao facto de este ser um filme de zombies, contendo alguns momentos sangrentos. Em, Hot Fuzz o cornetto é azul (Cornetto clássico de nata e chocolate), por causa do tema policial da longa metragem. E no último filme, The World's End , o sabor é de menta, transportando-nos ao tema dos extraterrestres e da Ficção Científica. Numa entrevista, o realizador comenta estar a prestar homenagem à "Three Colours Trilogy" de  Krzysztof Kieślowski .  Desde o primeiro filme, que as referências ao gelado são evidentes. Ao início, não ex...

Anúncio de detergente considerado racista

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Na semana passada, houve uma apresentação oral sobre a Barbie e a questão do racismo e outra sobre o sexismo presente num anúncio a um detergente, e neste post gostava de partilhar um exemplo que penso que retrata o que foi abordado. Trata-se de um anúncio chinês casado de promover o racismo quando foi partilhado no Youtube, embora na China apenas tivesse sido  considerado cómico. Podemos ver que o papel da mulher surge definido pelo espaço doméstico, como sucedia nas décadas de 1950 e 1960, tal como foi exposto na apresentação do detergente feita pelos colegas. Também podemos ver aqui a questão da limpeza/sujidade ser associada à pureza racial, pois neste anúncio o homem das obras negro precisa de ser "limpo". Peno ser importante focarmos-nos no contexto da sociedade chinesa, mais conservadora do que muitos países ocidentais, pelo que ainda é expectável que as raparigas mantenham a lida da casa (mas que também prossigam uma carreira profissional), que casem e te...

'Dogtooth'

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Olá colegas!  Decidi escolher um dos meus filmes preferidos para postar no blogue e relacionar com o que aprendemos ao longo deste semestre. O filme em questão é o Dogtooth , que retrata a vida de uma família composta por um pai, uma mãe e três irmãos. Os pais, detêm um excessivo poder parental ao proibirem os filhos de saírem para fora dos limites da sua propriedade, não vá o seu “dente canino” cair. Esta família é caracterizada por seguir uma política de ignorância, pois os três irmãos não têm qualquer tipo de contacto com o mundo exterior e todos os bens que entram em casa são  descaracterizados para não darem a menor pista sobre o que se passa no mundo real: as etiquetas dos alimentos são retiradas, na TV apenas passam vídeos feitos pela família e até têm uma linguagem própria e alternativa, criada pelos progenitores. Enquanto via o filme, imaginei como seria viver num mundo, mesmo que criado artificialmente, em que não somos constantemente bombardeados com publicidade,...

Test + model Answer *

“[Cultural determinism is] the view that systems of values and beliefs have causal primacy [over the structure of the Cultural Industries]. (…) A version of such cultural determinism underlies the commonly expressed (…) view that ‘the media give people what they want’ — that is, the shape of the media is determined by its audiences’ culturally shaped desires and expectations. (…) this view can be heard with (…) regularity in cultural industry organisations and among public commentators and politicians. The main problem with it is that it ignores the huge role media themselves play in shaping the desires and expectations of audiences. (…) the objection to cultural reductionism is not that it attributes causal properties to cultural processes. Clearly, for example, changes in leisure time and practices have an enormous influence on what cultural industry companies can do. The problem here, as with any reduction, is the begging of further questions about causality, such as, ‘how did th...

The Century of the Self_'Happiness Machines'

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The Century of the Self (BBC,2002.) is a four-part documentary series made by Kevin Adam Curtis  (1955- ), an English documentary film-maker. Curtis says that his favorite theme is "power and  how it works in society“, so by using BBC Archive he tells stories about modern power, society, politics and culture through the medium of the film. Also, he presents his work on the BBC blog Medium and the Message .  And as Curtis says The Century of the Self is about how those in power have used Freud's theories to try and control the dangerous crowd in an age of mass democracy.   I would like to focus on the first episode of this four-part documentary - Happiness Machines  (the Youtube video is above) that documents how Sigmun Freud's theories were applied by his less-known nephew Edward Bernays, the  inventor of Public Relations, to manipulate the masses. When Sigmund Freud presented his theory about human nature he suggested that if the  primi...

The Mad Men behind Pop Music

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It is a given fact that music over the years has become a major industry. Some people also feel that music has been ruined due to being treated solely as a business, and that is backed by the number of people in the music business who don’t care about the music at all and are driven only by money.  That's the reason we have the mainstream pop genre. A pretty face (preferably young, in her/his 20s) is picked by a label to become one of the faces of that company. But what does music have to do with this? Not much… It is assumed that the “artists” picked have skill enough to perform what others will write for them… That’s right! Others will write for them! In fact, hardly any Pop artist writes her/his own music or gives ANY contribution for that matter.  For example, The Weeknd’s single “I can´t feel my face” (ranked nr. 1 on the Billboards), who also won the Grammy Awards,   Record of the Year   and   Best Pop Solo Performance, was co-written by FOUR different ...